Viljandi haigla eriarstide ja -õdede vastuvõttudele saab tagasisidet anda nüüd ka vahetult pärast vastuvõtul käimist
05.03.2025
Seni on saanud patsiendid anda Viljandi haigla teenustele tagasisidet aastas mõned korrad rahulolu uuringu kaudu. Alates tänasest, 5. märtsist on aga võimalus eriarstide ja -õdede teenustele hinnangut ja kommentaare anda ka vahetult pärast vastuvõttu.
Tagasisidestada on võimalik eriarstide ja -õdede vastuvõtte kõikidel Viljandi haiglas pakutavatel ambulatoorsetel erialadel. Erialade valik on väga mitmekülgne, näiteks saab tagasisidet anda silma-, südame-, kopsu-, naha- ja suguhaiguste ning kõrva-nina-kurguarstide, kirurgide, sisehaiguste ja taastusravi arstide teenustele. Samuti laias valikus eriõdede, näiteks diabeedi-, glaukoomi-, tromboosi-, insuldi-, reuma-, infektsiooni- ja haavaraviõe teenuseid. Hinnangut saab anda ka günekoloogide ja ämmaemandate ning psühhiaatrite ja vaimse tervise õdede teenustele.
„Soovime Viljandi haigla teenuste kvaliteeti hoida ja vajadusel parandada ning pakkuda patsientidele parimat kogemust. Parim viis saada ülevaade hetkeolukorrast ning võimalikest kitsaskohtadest on küsida seda otse teenuse saajatelt ehk patsientidelt ning nende lähedastelt. Laiema pildi saamiseks otsustasimegi võtta kasutusele pideva tagasiside küsimise,“ ütles koostööteenuste juht Krista Valdvee.
Eriarstide ja -õdede vastuvõtul käinud patsientidele saadetakse e-kiri, millega küsitakse hinnangut teenusele 0-10 palli süsteemis, mille baasil selgub patsientide soovitusindeks. Oma hinnangule on võimalus lisada täpsustus või kommentaar. „Saadame e-kirja vaid patsientidele, kes on andnud meie registratuuridele oma e-posti aadressi ning nõusoleku, et soovib saada meilt meeldetuletusi. Üldjuhul saabub e-kiri postkasti mõne tunni jooksul, kuid kui patsient saab teenust pikema perioodi jooksul, siis saab ta tagasiside hetkel, mil tema haiguslugu on lõpetatud,“ selgitas Valdvee.
Ta lisas, et tagasiside andmine ei ole anonüümne, kuid e-posti aadressi näevad ainult tagasiside eest vastutajad: „Jälgime tagasisidet pidevalt ning meie jaoks on oluline, et saaksime võtta patsiendi või kliendiga ühendust, kui on vajalik tagasisidet täpsustada. Vaid seetõttu on oluline e-posti aadressi olemasolu. Meie teenuseosutajad saavad aga patsientide tagasiside anonüümselt, sest teenuste kvaliteedi vaates on meie jaoks oluline patsientide hinnangu sisu.“
Igale patsiendile saadetakse tagasiside palve mitte sagedamini kui üks kord kuue kuu jooksul. Tagasiside andmise kohta korduvat teavitust patsientidele ei saadeta.